Cseh Sörkör – Helyszínbejárás

Brno-Polna-Dalasice-Brno bringával
Brno-Szentendre autóval
Résztvevők: 2 fő +2 kerékpár
Túra típusa: Felfedező túra, próbatúra, helyszínbejárás, hogy később érdemes-e ezen az útvonalon csoportos túrát szervezni.
Nehézségi fokozat: Közepes+
Előkészület: Kicsit izgultam, már nagyon régen nem voltam úgy túrázni, hogy a 3 napra való csomagokat végig magunkkal cipeljük.

Túra
0. nap – Előkészítés csomagolás
Úticsomag:
• esőkabát
• 1 hosszúujjú poló
• 1 polár pulcsi
• 2 bringás póló
• 2 sima póló
• 1 bringás nadrág
• 1 hosszú nadrág (hátha véletlenül kell az operába)
• némi kaja, energiaszelet, víz
• luxus teher: tükörreflexes kamera
Bringák: Jancsi egy ultegrával szerelt alu vázas focussal, én egy egyedi építésű Pendix hajtású pedeleccel 1×10 sebeséges hajtással!

1. nap – Indulás
5-kor kelés, 6-kor indulás, 7-kor felvettem a Jancsit Bicskén, délben meg is érkeztünk Brnoba, fél óra múlva pedig indulás Polnába bringával! Folyamatos online navigáció a Mapy.cz alkalmazás használatával.

Első benyomások: meleg van, nincs mindenhol kerékpárút, de az autóutak széle is jó minőségű, tükörsima, az autósok figyelmesek és türelmesek bringásokkal. Ezt leírom még egyszer: az út kiváló minőségű, és nyugodtan lehet az autók mellett is tekerni!

Útközben várak folyók, tavacskák, dombocskák (FIGYELEM: tekerve hegynek tűnik) gyönyörű vidék, de útközben volt egy-két 10-12%-os árleszállítás. Velké Mezericiben a főtéren egy színvonalas hotel éttermében ebédeltünk, helyi arcokkal. Volt menü, fejenként kb. 3 000 Ft egy finom korsó sörrel!

Kb 18:30-kor értünk a polnai sörgyárba, ahol kedvesen eljátszották, hogy a hely zárva van, se sör, se ágy, se kaja, a kb. 30 perces színjátékhoz 6-7 embert szedtek elő! Végül is lett minden, és minden nagyon jó volt! Itt lakott Bohomil Hrabal gyerekkorában, és ezt nem is tartják titokban: hívhatjuk ezt marketingnek vagy hagyományörzésnek is!

Elmentünk sétálni a városban lévő kis tóhoz, amelynek partján egy vár áll. Kedves hangulatos hely. Vacsora előtt még elmentünk egy helyi kis kocsmába, az is kiváló volt! Este Jancsi a Sörkalauzból felolvasta a másnapi látnivalókat, de a szervezetem ezt esti mesének érzékelte, és csendes horkolással jutalmazta!

2 napA Sörgyári capriccio nyomában
7:30-kor reggeli (az időpontokon van mit csiszolni), utána pedig rögtön egy hosszú 12%-os leárazással kezdtünk, de azért volt pár hangulatos erdei szakasz is.

11:30-kor ebéd a jihlavai sőrgyár éttermének nagyon hangulatos teraszán, szintén helyi fejek társaságában, majd irány a következő város Trebic, ahol pont egy utcazene fesztivál előkészülete zajlott:
mindenhol sörsátrakat, pavilonokat építettek a meglévő nagyszámú söröző mellé. Nagyon jó kis város, természetesen folyóval, várral, tavacskával!

Este megérkeztünk Dalasicébe a sörgyárba. Itt forgatták a Sörgyári cappricciót (Postriziny) – szerintem a hagyomány tovább él, mint a film. Vacsora helyben, természetesen helyi, az épület hátsó részén főzött finom sörrel! Rövid séta a városban, aztán a tyúkokkal feküdtünk. Aznap is közel 90 km-t tekertünk!

3 nap – Irány haza
Szokásos korai reggeli, tekerés. Oslavany-ban ebéd egy fantasztikus vidéki kastélyban, csodálatos parkkal. Nagyon időben voltunk, ezért megengedtünk egy kis pihenőt a parkban, ahol még külön extraként valami rendezvényhez kötődően egy kamarakoncertet hallgathattunk heverészés közben. Brno-ban kocsiban pattantunk és Szentendréig meg sem álltunk.

A túra nem könnyű, de elektromos bringával vagy izmozni vágyóknak könnyen teljesíthető. Igazán
izgalmas és szép túra, erőssen energetizáló környezettel. Javasolt akár önálló túrázásra, de
ősszel mi is szervezünk ide túrát, ezen az útvonalon.